söndag, augusti 28, 2011

Söndag

Jaha, sista dagen på helgen. Har en trevlig vecka som kommer, börjar med att jag har lunch måndag med fyra mammor + barn. Jag tänkte bjuda på lax + rotfrukter i ugn. På tisdag är det fika hos en mamma vid 13, onsdag babysim, torsdag öppna förskolan och fredag lugnt. Helgen blir lugn då Fredrik åker till Berlin tidigt fredag morgon och åker till hotellet redan torsdag kväll. Jag och Ella roar oss själva.


Jag har idag bokat en resa upp till Umeå mellan 22-27 september. Fick ihop tågtider och flyg tillslut men denna gång förvånade SJ på ett positivt sätt.
Deras hemsida är ju rätt kass när det gäller platsönskemål. Jag anger ju att jag åker med ett barn (0-6 år) och det är ett regionaltåg vilket ofta på sträckan LKPG-Arlanda innebär dubbeldäckare. Då vore ju det mest naturliga att sätta barn + förälder nere men icke. Denna gång vill jag verkligen sitta nere så att jag kan ha vagnen nära mig och lägga Ella i den när det är sovdags. Omöjligt att lösa själv. Tyckte att jag fick en snilleidé när jag önskade nära handikapplats för då brukar det finnas gott om utrymme att parkera vagnen om det inte är två rullstolar med förstås. Då placerade SJ oss bakom varandra...och jag orkar inte be folk flytta på sig ifall tåget är fullt.
Ringde kundtjänst för att höra hur jag skulle lösa detta. Han sa ange vagn 3 då bör du får ok platser för det är inte så bokat i den vagnen. Sagt och gjort gjorde jag det och berättade vilka säten jag fick och då sa han, det var ju inge bra för det är uppe...
Det roliga är att ifall man åker själv kan man ange vagn + stolsnummer men inte ifall man är fler än en person. Nu löste det sig genom att jag bokade min resa via internetsidan och angav vagn + stolsnummer och killen i kundtjänsten bokade in Ella brevid. Vi valde att göra så för skulle han bokat min biljett blev priset inte alls lika bra. En barnbiljett över telefon var bara 50 kr dyrare än att boka själv och det tyckte jag det var värt. Det kostar 10 kr för Ella att resa t/r ifall jag bokar via internetsidan. Ska nog skriva ett litet förslag till SJ om hur de kan förbättra detta.


Sitter annars just nu och försöker peppa mig själv till att komma ut på en PW. Otroligt trött idag, en PW gör ju säkert att jag blir piggare och det känns ju bra. Vet att Fredrik inte kommer att tillåta mig att inte gå ut då jag fick en fridag igår :) Gjorde inte ens plankan igår, fy mig!
Ny vecka nu med träningen och då F är borta i helgen måste jag se till att komma ut på en till PW innan torsdag, för till helgen blir det bara styrka och plankan.



Inga kommentarer: