torsdag, augusti 04, 2011

Pepp

Sitter med dagens första kopp kaffe och försöker peppa mig själv. Hade en svacka igår kväll där jag kände att jag höll på att tappa bort motivationen gällande träningen och kosten. Tog inte den där kanelbullen som jag fråga Fredrik ifall vi skulle ta, han sa NEJ, tack för det! Han sa att det kommer säkert bli massa gott på 40-års festen på lördag så bättre att vi sparar oss tills dess.

Har nu på morgonen surfat runt på PTns hemsida och lite motivationsbloggar så nu känner jag att jag är på rätt bana igen. Herregud jag kan ju inte sluta nu...vore i o f s inte så konstigt ifall jag skulle det för tidigare har jag bara hållit i en månad men denna gång är det skillnad.

Målsättningen under min "fria" månad utan PT var ju att behålla viken och det har jag gjort. Ställde mig på vågen idag och ner 0,5 kilo sedan 30 juni så m a o har jag stått stilla och det känns fantastiskt. Har ju självklart hållit koll på vikten så jag visste idag att det inte skulle vara plusvikt. Hur som helst känns det bra då jag verkligen ätit gott under hela juli. Jag har unnat mig saker som belgisk choklad, frukost på favvohaket vilket inneburit kolhydrater i för stora mängder :), chokladtårta, chips, kolhydrater till middag.
Vad jag däremot inte intagit är kolsyrade drycker, alkohol, glass, feta ostar eller feta såser.

Nu väntar jag med spänning på PTns mail för denna månad, får se vad som händer nu. Själv känner jag att jag måste komma ut och röra mig mera, mer kondition. Nu ammar jag inte alls mycket längre vilket gör att Fredrik kan hjälpa till ännu mer med Ella. Lite powerwalks kvällstid ska jag få till några gånger per vecka.

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Planera planera och planera för hela dagen är A och O för att hålla en bra kost. Se till att ha rätt saker hemma!
Har nu hackat grönsakerna ska sedan steka kycklingen och ångkoka broccolin så att vi har en god och bra middag med oss i bilen.

Ulrika sa...

Du verkar ha bra support i familjen också. Det är jättebra! Håll ögonen på målet och fråga dig själv vad som är viktigt när den där "omotivationen" knackar på axeln och börjar viska i örat. Skaffa dig bra svar tillbaka.