lördag, augusti 27, 2011

Idag var vi en sväng till Nyköping för lunch med Sara och Johanna. Sedan vidare till Johannas lägenhet där Putte anslöt. Mycket trevligt som vanligt. Att det ska vara så svårt att få till träffar trots att vi bara bor 1 h ifrån varandra. Skärpning!
Fick fina presenter av dom, tack tack. Det är Sara som följer med mig på showen och vi har sett till att vi går på sena showen och att vi kommer upp till Sthlm vid lunch på lördag så vi hinner shoppa lite också. Sara har också hoppat på vår nya livsstil gällande maten så vi hoppas att vi båda nått målvikten till 29e oktober och att vi kan inhandla lite nya snygga kläder. 9 veckor tills vi åker, inte omöjligt faktiskt.
Jag har 3,2 kilo kvar till målvikten då har jag tappat 10 kilo sedan start. Vågen var snäll mot mig även i fredags och 0,8 kilo ner. Det blir väl svårare och svårare att tappa kilon när man närmare sig målvikten men på 9 veckor ska det nog gå. Bestämmer mig NU för att jag kör hårt även i september med träningen så kanske mammamagen minskar också :). Egentligen känns vikten helt ok nu men mammamagen måste bort.

Förmiddagen bestod av räkningar :( och räkna på hur många föräldradagar vi vill ha kvar när Fredrik börjar jobba. Vi har ju ingen barnvakt nära så det känns viktigt att kunna ges möjligheten till att förlänga sommarsemestern lite och även kunna ha möjligheten till att gå ner lite i tid ifall det bli aktuellt. Jäkligt skönt att det är ett år kvar tills vi behöver sätta Ella i förskolan.

Nu lite kantareller på brödet jag fick av Sara idag. Ett bröd som innehåller minimalt med kolhydrater vilket gör det ok att äta det även på kvällarna. Hojta till ifall någon vill ha receptet.