fredag, augusti 19, 2011

Bättre och bättre dag för dag

Blev inspirerad av Sara denna morgon som smsade och sa,
Idag har jag bara på mig 'för små' kläder
Målbyxorna, en blus och jackan har hängt i garderoben innan men varit för små
Jackan är fortfarande liten över höfterna, men den har varit för liten i ärmarna också förut
Det ger en kick :)

Snacka om att det ger en kick. Provade igenom mina "för små" byxor och gissa om jag blev lycklig. Får på mig samtliga byxor och de sitter skönt över låren och magen. Yes yes yes!
Sedan är jag långt ifrån klar då mammamagen fortfarande är lös. Hoppas att mina powerwalks ska ge resultat samt mer styrka.
Vågen var snäll imorse med, minus 0,8 på en vecka och jag har tappat 6,5 kilo sedan start. Målet är tot 10. Men känner att nuvarande vikt är ok ifall magen försvinner. Får nog ge magen 1 år, tyvärr!!

Nu in till stan för lunch med Fredrik och sedan inhandla den lilla godispåsen jag äter varje fredagkväll.

Trevlig helg alla!



- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Grattis! Jo, jag såg just vad du skrev om pulsträning. Här är en länk som kan förklara lite: http://www.toppaformen.se/sidor/pulstraning.html.
Jag kör ju en hel del power walks. Jag försöker att ta ganska långa steg, slappna av i axlar (sänka dom från öronen) och ha koll på andningen. Försöker att andas i en "lugn" rytm. Det gör att jag kontrollerar min puls en del också så att den inte går upp så högt och det blir för jobbigt. Samtidigt så jobbar jag med armarna också, för det hjälper en framåt och så bränner man lite extra :-)

Anonym sa...

Va duktig du är!!
Så kul att de går bra o att du ser resultat.
KRAM !!!

Madde J sa...

Härligt! Vad du är duktig! Imponerad! Kraaaam

Anna MK sa...

Fantastiskt Pernilla!!! Jag blir imponerad av din beslutsamhet att lyckas. Fortsätt kämpa:)
Kram