måndag, augusti 22, 2011

Bilder

Bilder ljuger inte. Fick ju lov att ta bilder på mig och skicka till PTn i samband med start. Tog nya kort i lördags för att jag ville se hur jag såg ut nu :)
Jag ser en skillnad, riktigt kul. Måtten vet jag ju om redan. 7,5 cm mindre runt höfterna, 6,5 kilo lättare och 6 cm mindre runt midjan. Såhär i efterhand skulle jag även tagit ett mått runt naveln för att se hur mammamagen förändrats men men. Har nu i alla fall ett startmått från i fredags.
Jag är förvånad över hur fort jag märkt skillnad. På väg är jag men långt ifrån i mål.

Dagens lunch, enkelt gott och nyttigt!














Jag kör ju lite hårdare i augusti så jag försöker, så gott jag kan, äta så "rent" som möjligt. Undviker även kolhydrater till lunch. Blir hungrig fortare utan kolhydraterna men jag löser det med att se till att mellanmålet efter lunch intas ca 2 h efter och att middagen inte blir för sen.


Jag tycker detta är så förbaskat kul att jag inte alls känner igen mig själv :) Jag har ju aldrig gillat att träna eller kunnat avstå "fel" sorts mat. Blev förvånad över mig själv i söndags då vi var runt i Tornby och det var dags för lunch. Vi stannade till på ett lunchställe och jag kikade på menyn...hmm...tänkte och sa "det finns nog bättre mat för mig en våning ner". Va?? skulle aldrig sagt så tidigare utan glatt unnat mig hamburgare med pommes eller något annat gott :). Undra om detta kallas motivation?? Att jag har så bra människor runt mig som peppar, ger positiva kommentarer, berömmer och vill att jag ska lyckas hjälper enormt mycket. Tack för att ni finns och för att ni gör det lättare för mig.

Inga kommentarer: