torsdag, september 29, 2011

Trött

Börjar bli trött och undrar hur vi ska komma på lösningen som ändrar. Ella har lite hyss för sig på kvällen/nätterna. På dagen är hon glad och pigg och sover och äter precis som vanligt.
Det är heller inget problem att lägga henne för natten vid 19 i hennes säng. Lägger bara ner henne och hon lägger sig på sidan och hittar tummen.
Sedan vid 21-22 tiden vaknar hon med ett skrik och jag vyssjar och försöker få henne att slappna av men icke. Vet inte ifall det är magen eller ifall det är drömmar eller vad det är. Till slut ammar jag bara för att det lugnar henne men vill helst inte då jag ju ska sluta med det nattetid. Bröstet lugnar henne och hon somnar om typ 2 h och sedan samma rutin igen. Vid 02-03 lessnar jag ur och tar över henne till vår säng men då får varken jag eller Fredrik sova klokt men Ella sover då ända tills kl 07 :). Det är ju såklart viktigast att hon sover och mår bra men ändå.
Sedan när hon sover fm luren har ju jag inte ro att gå och lägga mig för då vill jag plocka undan frukost och plocka bort lite hemma samt fixa till mig själv.

Klagar inte men det är lite frusterande att inte vet vad det är som gör henne ledsen, närhet lugnar henne och självklart får hon det då. Det började i lördags uppe i Umeå så jag hoppas att det slutar lika fort som det började. En hel natt har hon aldrig sovit men innan detta somnade hon vid 18-19 och vaknade vid 02-03 och var hungrig och det är ju ok, sedan klev vi upp vid 06.

Kanske är detta en fas, ibland önskar jag att hon kunde prata och berätta vad som var fel.

1 kommentar:

Anna MK sa...

Tänk vad enkelt föräldraskapet skulle vara om de små pyrena kunde/ville vara tydliga och förklara allt som pågår i deras små kroppar och huvuden:)
Fortsätt kämpa och vet att tillslut går det över på ett eller annat sätt vare sig du förstår varför eller inte.