onsdag, september 14, 2011

Kräk

Ny upplevelse idag. Ella kräktes ju rätt ofta när jag ammade men slutade när hon började få riktig mat. Idag blev det inget sim då hon somnade först kl 10.15 och vi måste åka senast kl 11. Kändes taskigt att slita upp henne då hon inte sovit som hon brukar göra idag. När hon sedan vaknade kl 12 hade hon spytt ner hela sig och sängen. Hon fick äggröra till mellis som magen måste ha reagerat på. Spydde tre gånger till men sedan fick jag i henne lite vatten och en liten lur på det så var hon tillbaka till sitt vanliga igen.
Har ju gett äggröra tidigare men då bara på äggulan och idag fick hon hela äggen. Undra om jag nu vågar gå tillbaka till att ge röra på gulan eller ifall jag ska vänta ett tag? Vad säger ni mammor som är mer erfarna än mig?
Ammar ju lite fortfarande så jag har ammat eftermiddagsmellis och sedan fick hon potatis och fisk till kvällsmat och nu somnade hon så vi får se hur länge hon står sig då hon ätit betydligt mindre idag än vanligt. Å andra sidan vet man ju själv hur liten aptit man har när man kräkts.

Blev också varse att jag måste åka och handla fler sängkläder till Ellas säng då allt åkte in i tvätten.

Inga kommentarer: