lördag, september 17, 2011

Redo för hösten

Idag har det bockats av lite på listan "att göra innan hösten kommer". Fredrik har rensat stuprören, plockat upp alla plommon som vi bara krattat ihop till en hög, tvättat motorcykeln och klippt ner buskar.
Imorgon tar vi bort utemöblerna på framsidan och jag sliter nog upp sommarblommorna och planterar nytt.

Efter middagen körde jag mitt dag 2 styrkepass och inser att armmuskler har jag nog inga, 20 min armmuskler idag. Får se ifall jag orkar bära E imorgon. Skönt att vara på banan igen med träningen. Men nu har jag målbilden klar igen. Det är bara att kämpa på och inget får jag gratis. Vissa kan äta hur mycket gott som helst och ändå vara fina i kroppen men så är inte fallet för mig. Jag måste kämpa och nu kämpar jag på, underlättar nog en del att jag är föräldraledig då jag bestämmer själv vad jag ska äta till varje måltid. Jobbar man kan det vara lite svårare men det går, måste gå. Sara som också kämpar lyckas kalasbra och mycket handlar om mindset. Med rätt inställning och med rätt målbild så fixar man det. Att kämpa ger resultat och kämpar man får man något fantastiskt tillbaka.
Sedan får man ta några (korta) sidospår på vägen bara man inte tappar allt och tänker varje vecka att på måndag ska jag börja igen. För mig är detta ingen ny diet som jag kommer hålla på med i 6 månader utan en ny livsstil.

Gud vad jag flummar ut men jag är så glad över att jag anmälde mig som PT online kund innan sommaren och jag är så glad över hur bra jag mår. Jag är lycklig!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: