tisdag, september 20, 2011

Mys tisdag

Tar en dag hemma idag då resten av veckan är uppbokad. Pysslar lite, sitter på golvet och leker med Ella och snart mycket snart kryper hon, spelar Wordfeud gör jag också :).
Jag har skrivit lite i Ellas "första års bok", kikat på resa till ön över första advent och börjat lägga fram lite kläder inför resan. Ella sover nu en lur, får se hur lång den blir. Vi är helt ur fas när det gäller sovtider så jag har ingen kolla alls längre. Kör på att hon får sova när hon är trött och det har fungerat klockrent hittills. De senaste dagarna har hon ändra om att hon vill sova kl 19.30 för natten ist för 18 och vaknar då kl 07 ist för 06 vilket bara är bra. Sedan blir sömnen på dagarna lite hipp som happ. Igår sov hon 40 min på förmiddagen och 2,5 h på eftermiddagen?

På torsdag åker jag och Ella till Umeå och just nu sitter jag och funderar på ifall jag ska ta med bilbarnstolen eller låna Stellas. Har också insett att tåget till Arlanda går mitt i Ellas lunchtid så det blir mat på tåget men det finns ingen bistro på tåget, innebär ingen micro till att värma hennes mat. Hur gör jag då? Hur gjorde man innan micron fanns? Kall barnmat går ju inte att äta...eller?? Får nog köpa en mattermos.

Målarn var här igår och kikade på vårat vardagsrum som vi ska göra om, frågade även ifall han kunde tänka sig att måla trappen. Han skulle återkomma om pris så vi får väl se vad som händer.

2 kommentarer:

Madde J sa...

Hej hopp! Hon äter inte gröt då? Då är det ju bara att ta med varmt vatten och pulver. Kraaam

Anna MK sa...

Kall barnmat är mumma;) Om hon inte prövat, så kanske du inte ska chansa på tåget, men pröva och ge henne en annan gång, så vet du hur hon reagerar. Jag gav Stella kall mat massor av gånger. Vi ses snart!
Kram