fredag, september 16, 2011

Ärlighet...

...varar väl längst. Ok erkänner att jag har inte tränat på en vecka och då inte ens gjort plankan. Fy fy mig. Kosten har jag däremot hållit bra, kanske lite mer unnande men tänker jag efter så har jag inte unnat mig mer än 3 ggr denna vecka. Jag måste släppa på att jag nästan får dåligt samvete när jag äter något med socker. Ok ska nu räkna efter, lösgodispåse i fredags, chokladkaka i lördags (i bilen på väg hem fr Sthlm) samt smörgås till middag. För övrigt uruselt sortiment på den Statoil vi stannade på, blev i alla fall äggsmörgås på grovt bröd så hyftsa ok. I måndags en syltkaka och igår en mörk chokladkaka. Det blev ju mer än 3 gånger men vet ni vad vågen var snäll ändå :)
Minus 1 kilo och enligt viktkoll (ok app) så har jag nu BMI 24,9 = väldigt nära övervikt men normal :)
Ogillar BMI-måttet då jag tycker att det inte alls speglar verkligheten och kommer fortsätta ogilla det trots att jag nu har normalvikt. 1,9 kilo kvar till min målvikt, har satt sista helgen i oktober som mål.

Har nu lagt upp en plan så att jag ska hinna med träning + plankan. Morgonrutinen ser ut enligt följande, frukost med Ella, nattar henne, dukar undan frukosten och sedan direkt göra plankan. Efter det får jag sätta mig framför datorn, vilket betyder att jag gjort plankan idag...40 sek *3 raka och åt sidan. Jobbigt när jag inte gjort dom på en vecka men det gick.
Planen var att köra styrka igår kväll, var ombytt och hann en repetition men sedan vaknade Ella och var otröstlig och sedan orkande jag inte börja om. Hon har haft några jobbiga nätter då hon inte kan somna om när hon vaknar och jag får gå upp och vyssja. Igår natt kunde jag inte ens trösta henne och det slutade med att jag gjorde kolikmassage på henne i vår säng och sedan rapade hon lite och kom sedan till ro. Kanske är det lite ont i magen efter kräkningarna i onsdags. Igår kräktes hon inte men åt lite men drack desto mer och i morse hade hon vanligt aptit så nu kör jag på som vanligt med maten. Nöjd med att det inte blev kräksjuka på henne.


Det är en strålande härlig höstdag idag i Linköping, solen skiner och det är blå himmel och nu 9 grader varmt. Tänkte att jag och Ella skulle till en inredningsbutik idag och även köpa nya sängkläder.

Inga kommentarer: