måndag, juni 06, 2011

Veckans matschema

Skriver inte in frukost då den alltid består av 1,5 dl havregrynsgröt + bär/lågkalorisylt + 1 dl lättmjölk, 2 ägg och Omega 3. Ibland tar jag en frukt andra dagar inte.

Denna vecka blir det lite rester som finns i frysen :)

Bara efter någar dagars förändring känner jag mig redan mycket bättre i kroppen. Har inte haft det magonda som jag har titt som tätt och känner mig smalare :) vet inte ifall det bara är en känsla eller om det stämmer. Blir spännande att mäta mig på fredag och se ifall det hänt något. Vet att det redan hänt saker på vågen men meddelar resultatet på fredag.
Kul att både Sara och Johanna känner sig sugna på att minska ner kolhydraterna. Jag inser nu att jag/vi ätit väldigt mycket kolhydrater och inser att med två mellanmål per dag så har jag inget och då menar jag inget sockersug varken på dagen eller på kvällen.
Mitt friamål förra veckan, har 3/vecka blev en godispåse i lördagskväll. Gott var det riktigt gott.

TIPS www.100gram.se där ser man enkelt vad som innehåller vad. Viktigt är att få i sig 1-1,5 gram protein/ 1 kilo vikt. Ca 100 gram protein/dag om man väger omkring 70 kilo därav aldrig ok med bara frukt som mellanmål.

Måndag 6/6
Mellanmål 1; 1/2 avokado + 4 skivor kalkon 3% (Pärsons)
Lunch; kycklingfilé + 1 dl fullkorsmakaroner + sallad
Mellanmål 2; 1,5 dl Keso 4% (helst mini men ICA Maxi hade slut) + frysta bär
Middag; Kelda soppa (välj inte Keldas gulasch för den innehåller för mycket socker alla andra ok)

Tisdag 7/6
Mellanmål 1; 1/2 burk makrill i tomatsås + 1 grönt äpple
Lunch; lunchdate på stan
Mellanmål 2; 1,5 dl Keso + frysta bär
Middag; Kelda sparrissoppa + grönsaker

Onsdag 8/6
Mellanmål 1; 1/2 burk makrill i tomatsås + 1 st kiwi
Lunch; lunchdate
Mellanmål 2; 1,5 dl Keso mini + bär + 5 st nötter
Middag; Kassler,tomat och mozzarellaost i ugn + grönsaker

Torsdag 9/6
Mellanmål 1; Keso + frysta bär
Lunch; Färsk grillad rostbiff med råris och grönsaker i ugn
Mellanmål 2; proteindrink (köps på hälsokostaffär)
Middag; Köttfärsgratäng med zuccini (länk för receptet)

Fredag 10/6
Mellanmål 1; Proteindrink
Lunch; Rester från köttfärsgratängen från igår
Mellanmål 2; 1,5 dl Keso + bär/fruktsallad
Middag; Fs kollegor på middag det blir grillat nötkött + potatissallad. Jag tar bort potatisen!

1 kommentar:

Eric sa...

Me likes, väll balancerad mat, motion, allt som behövs...