torsdag, juni 23, 2011

Vad hände?

Tiden är förbi då det bara var att packa ner kläder och neccesär i en weekendväska och dra iväg. Vi ska bara vara borta i 3 dagar och det känns som att hela hallen är full med påsar.
Ändå tycker jag att jag inte tagit med så mycket onödigt. Mycket är Ellas saker för tänk om hon blir förkyld, lika bra att packa ner febertermometern, panodil, näsfrida och näsdroppar. Och tänk om ifall jag får mjölkstockning, haft början till det denna vecka men opererade lite på mig själv igår och jag lyckades få bort det med nattens amningar. Men då packar jag ner amningspump och flaska.
Har gjort om vagnen till sittvagn så den är nu lite mindre men då åker åkpåsen med för tänk om ifall det blir 12 grader vilket det varit i Falun någar dagar...och sådär fortsätter jag :)
Det blir mindre packning nästa gång vi åker till syrran får då finns det nog massvis av babysaker som vi kan låna ifall det skulle behövas, längtar!
Packade också ner lite mat som jag inte lägre äter, det kan alla utom jag äta upp i helgen eller så kan Cicci och Patrik äta det senare :)
Har nu packat allt, Ella har bestämt sig för sova långpass denna förmiddag. Hon somnade kl 9 och sover fortfarande. Jag har hunnit träna, packat, vattnat blommor, ätit mellanmål, plockat undan lite hemma och förbereder nu för lunch. Det blir pasta med en laxfilé och massa grönt.
Efter lunch är det dags för fotvård med Ella i knät, det går nog bra. Sedan ska jag tanka upp bilen så att vi slipper stanna och göra det ikväll. Hem igen och då kommer nog F lagomt hem så att han kan packa bilden medans jag nattar Ella för natten och vips var vi på väg. Alla lär väl vara ute på vägarna idag så det lär vara kö upp till Dalarna. Men vi har ju ingen tid att passa så vi kommer när vi kommer.

Inga kommentarer: