söndag, juni 12, 2011

Livet med en Personlig tränare

Nu har jag haft coachning i 12 dagar och det går bra. Mina fria måltider har bestått av lösgodis på lördagkväll och ris en lunch då det inte gick att ta annat. Vågen visar att jag blivit 2,3 kilo lättare och att midjemåttet blivit 1,5 cm mindre. Att mäta är ju inte det lättaste då jag inte vet att vi mäter på samma ställe varje fredag. Vi får se vad som hänt till denna fredag.
Sedan i torsdags tränar jag också och VARJE dag ska jag göra plankan, tre olika övningar. Jag börjar med 3*30 sek för att jobba mig upp till 3*1 min, börjar på knä och när jag kan göra 3*1 min på knä ska jag gå upp till tå och då backa tillbaka till 3*30 sek för att öka till 3*1 min. Undra när jag kommer klara av 3*1 min på tå...snacka om att jag kommer vara stolt när det händer. Just nu känns det precis lagomt med 3*30 sek :)
Jag gör den "vanliga" plankan, den på sidan och den sista är med armbågana på en boll, för övrigt supersvårt.
Passar på att göra plankan direkt när Ella somnar sitt första sovpass för då vet jag att det är gjort, tar ju inte så lång tid.

Ska även göra olika styrketräningsövningar 3 ggr/vecka. Gjorde första passet idag och träningsvärk lär jag ha imorgon. Tänkte att tis, tors och antingen lör eller sön är bra träningsdagar.

Övningarna är följande;
1. Knäboj med boll 3*10
2. Höftlyft på boll 3*10
3. Planka rodd (ena handen på en stol och kroppen som en planka, ner med rumpan! använder 1 kilos hantel som åra :) 3*10
4. Omvända flyes på alla fyra 3*10, använder 1 kilos hantel
5. Hantlepress på boll 3*10
6. Skiva 2-3*6, på mage, lyft överkroppen, näsan ner. Raka armar och växling bakom rumpan, använder 1 kilos hantel.
7. Axelpressar 3*10 använder 1 kilos hantlar

Jag är fortfarande laddad och känner att detta är kul, riktigt kul. Kikade på klädesplagget idag, min ena målbild, skulle vara så kul att komma i den när jag fyller år.

Inga kommentarer: