torsdag, juni 02, 2011

Röddag

Idag är det röddag och Fredrik är ledig. Han var även ledig igår och kommer vara ledig ända tills tisdag. Supermysigt!
Idag vaknade jag vid 7 och mådde illa...fick i mig frukost men begav mig sedan tillbaka till sängen. Fick flashback på hur det var när jag var gravid...usch. Hoppas detta går över men känner mig sliten i hela kroppen och inte har jag gjort något speciellt heller :(

Här kommer matschemat. Detta blir spännande!

Idag 2/6
Frukost; Havregrynsgröt (1dl havregryn) lågkalori äppelmos, 1 dl lättmjölk, 2 ägg och 1 st kiwi
(När jag inte ammar bara 1 ägg) + 2-3 g Omega 3
Mellanmål 1; 1,5 dl keso + frystabär + 5 st cashewnötter
Lunch; Kelda sparrissoppa + färsk sparris + 1 Wasasportknäcke med 2 skivor kalkon
Mellanmål 2; Kalkonrullar med avokado
Middag; Kyckling + tacokrydda + cr fraiche + grönsaker

3/6
Frukost; samma som 2/6
Mellanmål 1; samma som 2/6
Lunch; Korv med högt köttinnehåll + 1 dl pasta + salsa
Mellanmål 2; samma som 2/6
Middg; lax med pesto, mozarellaost med stekt spenat + morötter

4/6
Frukost; samma som 2/6
Mellanmål 1; Makrill i tomatsås + 1 st grönt äpple
Lunch; Renskav med råris 1dl + sallad
Mellanmål 2; 1,5 dl Keso + frystabär+ 5 st nötter
Middag; Kycklingfilé med kokosmjölk + sallad

5/6
Frukost; samma som 2/6
Mellanmål 1; makrill i tomatsås + 1st grönt äpple
Lunch; Grillat nötkött + grönsaker i ugn
Mellannål 2; Makrill i tomatsås + 1 st päron
Middag; Kelda tomatsoppa

Inga kommentarer: