måndag, juni 06, 2011

Helgen är slut :(

Denna långhelg som nu är slut har varit helt perfekt. Nu börjar jag nedräkningen till sommarsemestern.
Idag har Fredrik lagt klart det sista av altanen och börjat förbereda räcket. Själv var jag förbi DZ Skärstad en sväng. Tyvärr blåste det för mycke så ingen hoppning. Jag fick i alla fall säga hej till några vilket var trevligt.
I eftermiddags blandade jag ihop lite ersättning till Ella för att se ifall hon tar flaskan. Sist vi provade var väl typ för 3 månader sedan och då var den inte alls intressant. Nu kikade hon lite på den och i början bet hon mest i nappen men sedan slurkade hon i sig 165 ml, allt jag hade gjort, kanon nu vet vi det. Hon börjar som sagt få tänder och då är det inte allt för skönt att amma. Tror också att hon inte blir riktigt mätt då hon senaste veckan vill äta mycket oftare än innan...eller så är det värmen och hon är törstig. Om jag visste vilket!
Ska ringa BVC imorgon och fråga ifall jag ska ge ersättning efter jag ammat eller ifall jag ska ge gröt istället.

2 kommentarer:

Maya sa...

Ge henne vatten i flaska undr dagen!
Nu när de e så varmt behöver de mycket vätska... :)

Maya sa...

Ge henne vatten i flaska undr dagen!
Nu när de e så varmt behöver de mycket vätska... :)