söndag, juni 26, 2011

26 dagar sedan...

...jag började med min Personliga Tränare och snart är första månaden slut. Jag kommer såklart fortsätta ytterligare en månad för jag behöver fortsatt coachning och peppning. Fredrik är ett bra stöd men inte på samma sätt som PTn, hon coachar mig i maten och F coachar och peppar mig att jag ska hålla i maten och träningen.
Vad har då hänt sedan starten för 26 dagar sedan. Jo följande;
Vikt minus 4,7 kilo
Midjan, den smalaste delen, där har jag blivit 3 cm mindre
Höfterna, 6 cm mindre
Mitten av överarm, 1 cm mindre
Strax över knäet, 1 cm mindre
Ingen förändring av måttet mitt på låret
Det har inte sett sådana stora skillnader att det syns på mig men jag själv känner stor skillnad på kläderna, då främst byxor som sitter skönare runt magen.
Seden är jag ju fortfarande stor och mammamagen är kvar men jag är mycket nöjd med resultatet som skett på 26 dagar.


Om två månader fyller jag år och då är jag även i Madrid med jobbet. Tänk om jag då kan komma i den skjorta som jag har som min ena målbild. Det blir tufft då den inte är stor men jag ska i skjortan i alla fall innan året är slut.

Sommar och semester kommer bli en utmaning men jag får se det som en rolig utmaning. Det som brukas intas i större mängder på sommaren är ju bl a glass och ärligt talat är jag inte sugen på glass utan jag tar keso eller kesella till jordgubbarna och det fungerar ju lika bra det.
Midsommar klarade jag av galant bara för att jag är så inspirerad. Ett år utan bl a färskpotatis och västerbottenspajen vad är det. Nästa år kan jag säkert äta en stor paj bit :)

Sedan är alla så gulliga och ser till att jag har bra mat när jag kommer, syrran ringde och frågade vad jag kan äta och köpte rätt fetthalt på t ex fetaosten och cr fraiche så kunde jag också äta av salladen och såsen. Nu när vi åker till Bryssel har Susanne frågat vad jag vill ha till frukost och mellanmål så det finns tillgängligt. Rätt mat lätt tillgängligt är ju en av nyckelorden. Sedan unnar jag mig också saker då jag har tre fria måltider per vecka. Det blev lösgodis i lördagskväll och i Bryssen kommer det bli bröd och gott pålägg, en dag måste vi bara äta frukost på mitt favvohak.

Inga kommentarer: