fredag, juni 17, 2011

Fredag och regn

Men det är i alla fall fredag. Chefen ville prata med mig idag då han är i Linköping...bara att bege sig in då! Helt ok ändå för jag måste köpa frimärken, tackkorten för dopet kom igår. Super super fina och helt perfekta blev dom. Kan lägga ut bild efter att mottagarna fått dom :)
Tänkte även passa på att köpa veckans godispåse. Fredrik är på sommarfest idag så då passar det ju bra att jag lyxar till det lite när jag bänkar mig framför Tvn ikväll.
Jag mår prima men Ella har nu fått sin första förkylning eller så är det en reaktion på 5 månaders sprutan hon fick i onsdags. Hon är lite varm men ingen feber. Har lärt mig att 38,5 är feber hon hade imorse 37,8, 37,2 har hon när hon är frisk. Kände på låren idag där hon fått sprutorna och huden var alldelens spänd och alstrade värme...stackars liten...hon har nog ont. Försöker att inte hålla där när jag bär henne, inte så konstigt att det blir lite grin när hon blir trött, humöret kan inte alltid vara på topp. Annars är hon ju alltid en solstråle.

Det var dags för vägning imorse och minus 0,9 kilo sedan förra fredagen, måtten tar vi ikväll när Fredrik kommer hem från festen. Det går nedåt och det gillas, det lär väl plana ut snart så jag jobbar på att inte bli besviken ifall vågen bara skulle visa 0,3 eller ännu mindre i viktnedgång. Plankorna som jag gör där är jag uppe i 45 sek*3 repetitioner. Har inte hoppat över en enda dag, känns riktigt bra. Ska imorgon öka till 50 sek för att se hur det går. De första två repetitionerna går bra på 45 sek men sedan är det tungt de sista 15 sek den tredje gången.
Styrketräningsövningarna har jag också gjort som jag ska, gjorde ett pass igår och sedan blir det träning antingen lördag eller söndag. Ska satsa på att få till en powerwalk innan passet i helgen, blir det så kommer jag känna mig riktigt nöjd.

Inga kommentarer: