måndag, juni 20, 2011

M Å N D A G

Känns helt ok att det är måndag för det är kortvecka. Midsommar på fredag. Vi har nu bestämt oss för att åka till syrran och Patrik.
I lördags blev altanräcket helt färdigt och Fredrik snickrade en hylla så att vi får in dynorna till rottingmöblerna i förrådet på baksidan. Ser mycket bättre nu än tidigare då dynorna låg på golvet i uterummet. Vi hann också en sväng förbi en sten butik. Vi ska lägga sten längst med altanen så att det blir lättare att klippa gräset samt att då behöver vi inte så igen där gräset är borta. Tänkte även lägga igen en av rabatterna på framsidan, den mot garageväggen. Markduk och sedan snygga stenar. Idag växer det bara en massa fult där och orkar inte anstränga mig i den rabatten.
Igår regnade det hela hela dagen. Det blev inte något gjort ute av förklarliga skäl utan vi pysslade lite inne istället. Tog också en sväng förbi Tornby, jag behövde bl a köpa tyngre hantlar. Nu har jag två där jag kan bygga upp till 4 kilo, perfekt!

Ägnade också mycket tid till att spåna på en ny tatuering och jag tror nu att jag har bestämt mig. Med stor sannolikhet kommer tatueringen att hamna på vänster överarms insida...gör säkert svinont dock. Syrran får vara försökskanin :) hon gör nämligen en till i sommar...precis där :)
Det blir en blandning av änglavingar, Ellas namn, ett hjärta och kanske en fe. Tänkte ge Fredrik (tatueraren) några bilder så kan han skapa ihop något fint. Så gjorde Fredrik med gotlandstatueringen och den blev ju helt perfekt. Gällande rosen och kinatecket på vristen så funderar jag vidare på vad jag kan göra där. Orkar inte laserbehandla den så antingen blir den kvar som den är eller så gör jag något stort över...

Idag har jag mammorna i föräldragruppen på lunch. Trevlig trevligt. Dock kom det två avhopp idag, Lina är förkyld, hennes första förkylning. Hoppas att hon inte blir påverkad för mycket av den och Lisas ena katt var dåligt så det blir ett vetrinärbesök för hennes del.

Inga kommentarer: