lördag, juni 11, 2011

Helg

Då var det helg och vädret är sådär, typ 17 grader varmt och helmulet. Jag ska inte klaga då vi haft fint många dagar i rad.

Igår höll det på att bli en väldigt dålig fredag men det slutade bra. Storyn handlar om våra utemöbler. Vi beställde ju en 3a, 2a, 1a + bord för typ tre veckor sedan. Allt fanns hemma utom tvåsittsgruppen och jag sa att jag vill hämta allting samtidigt. Vi skulle betala 10 000 kr för alltihopa och jag betalade handpenningen på 2 000 kr. Pratade med en säljare på Nordik förra veckan och frågade vad som händer då prel leverans var v 21. Tyvärr ingen soffa ännu. Ringde varuhuset i fredags men fick ingen kontakt. Tänkte att då åker jag väl dig, sagt och gjort packade jag in mig och Ella i bilen och körde dit. Väl där möts jag av skyltar som säger 50% rabatt på samtliga varor. Bådar inte gott...får reda på att det är konkursutförsäljning. Ställer mig i den långa kön för att fråga vad som nu händer med vår beställning. Tjejen i kassan säger att de väntar en sista leverans idag och sedan kommer det inget mera så har vi tur finns tvåan med där. Annars fick vi välja varor för ett värde av 2 000 kr. Jaha, åkte hem och hann äta lunch då en kille från Nordik säger att tvåan har nu kommit och jag får gärna komma och hämta den omgående. Inga problem säger jag säger samtidigt att då kan du även förbereda att jag hämtar resterande möbler. Öhhh säger han. Ska kolla din order!
Då säger han att fotöljen finns inte, jag säger men den fanns ju förra veckan. Han säger, vi måste ha sålt den till en annan kund.
Tänker att det finns ingen anledning att bli sur på killen i luren och kommer då på den smarta idén att fråga ifall de inte fick fler möbler med leveransen som inte var bokade. Han kikar och säger att det finns en tvåa som inte är såld. Bokar upp mig på den och packar in mig och Ella igen i bilen och kör dig. Ringer samtidigt Fredrik som får avsluta jobbet lite tidigare denna fredag, typ 15 för jag får ju inte in alla möblerna i "min" bil.
Väl framme i kassan säger jag att ordern ska ändras lite att jag istället köper en 3a och två tvåor. Dessutom får jag ju köpa allt till 50% då det är konkursutförsäljning. Det blev ju nästan bättre än innan. Allt kostade 6 000 kr inkl vår handpenning. 8 0000 kr i rabatt fick vi...hon drog av en extra tusenlapp för att fotäljen var borta.
Tror det var för att Ella gjorde sitt bästa med att charma henne. Så fort tjejen i kassan tittade på henne började hon skratta :)
Det var väldigt tur att jag just i fredags kom på att jag måste ringa och kolla vad som händer med möblerna och sedan att jag åkte dit när de inte svarade.

1 kommentar:

Anna MK sa...

Så skönt! Jag tänkte länge på dig efter att du ringde och berättade.. Hoppas värmen återvänder, så ni får mycket nöje av möblerna:)
Kram