tisdag, januari 17, 2012

T I S D A G

Och dagarna verkligen rusar fram när man jobbar. Snart mycket snart drar jag iväg på en kick-off till ett ställe där det finns snö, nämligen Stöten. Ska bli så kul att få träffa kollegorna ute i landet. Hoppar skidåkning denna gång, anmälde mig till hundspann på fredagen och spa på lördagen istället. Torsdag morgon tidigt kör jag till Örebro för att därifrån samåka med två tjejer.
Ikväll blir det till att leta fram ett foto på mig där jag är 5-10 år gammal. En kopia ska tas med till kick-offen. Säkert något med bordsplaceringen att göra...
Har också fått senaste numret av Sköna hem så efter fotoletandet blir det att sätta sig i soffan med en latte och tidningen.

Ella var på 1-års kontrollen idag. Sprutorna gick bra enligt Fredrik. Ella innehar nu vikten 9 730 gram och är 76 cm lång. Nattmålet välling vi ger behöver hon inte äta så Fredrik har bestämt sig för att det ska bort. Idag får hon välling i samband med sänggående typ 18-18.30 men sedan har hon börjat vakna 00.30 och somnar enkelt om efter en vällingsdos. Nu ska den bort! 3-5 vaknätter trodde BVC sköterskan att det skulle ta innan hon vande om sig att inte vakna. Eftersom jag är så blödig tänkte Fredrik börja vänja av henne på torsdag för då är jag ju inte hemma :)
Det är ju inte så att hon gallskriker och tårar forsar när hon vaknar på natten utan hon gnölar mest och eftersom att hon somnat om direkt efter vällingen har vi av bekvämlighetsskäl gett henne flaskan. Nu blir det väll lite spring mellan hennes och vårt sovrum för att lägga ner henne och vyjjsa om henne. Det kommer Fredrik lösa galant!

Idag invigde vi Skype. Ellas mormor ringde upp och Ella satt som förstelnad och tittade in i dataskärmen :)
Skype är ju klockrent för Ella så att hon kan knyta an till de familjemedlemmar som bor långt bort. Min mamma ska ta Ella fyra dagar i maj då Fredrik ska på utbildning och då kan det vara bra att Ella hört och sett mormor lite.

2 kommentarer:

Madde J sa...

Oskar var också på ettårskontrollen idag :-) Kul att få åka iväg! Ha så roligt! Det kommer gå toppenbra att vänja henne av med att äta på natten! Skype är väldigt bra! Ha en bra dag! Kram

Anna MK sa...

Vad har ni för hörlurar/lur till Skype? Vi pratar hela tiden om att skaffa, men det blir aldrig av.