torsdag, januari 05, 2012

Nytt år

(För trött för en reseberättelse men den kommer)

Nu är det dags att kicka igång 2012 på ett bra sätt. Efter en eller kanske fyra veckor :( fyllda med god mat, gott vin och gott godis är det dags att satsa på Beach 2012.
Sockeravvänjningen startad. Tyvärr var det inget medvetet val att släppa på maten som jag gjort men nu är det så och nu dags att ta tag i det igen.
Jag är peppad och Fredrik likaså. Har inte hänt så mycket på vågen men mycket på midjemåttet och det känns på vissa kläder :( usch usch.

Har kikat på PTns blogg och fått massa energi. Betalar ju inte henne längre men hon gör massa bra inlägg som peppar. Vi har varit och handlat idag och de enda kolhydraterna vi kom hem med var bröd och makaroner till Ella och tacoskal till oss ikväll. Annars fyllde vi vagnen med grönsaker och massa bra proteinkällor. Fler som känner som vi att vi vill komma igång nu när det är nytt år.
Jag kommer inte köra lika strikt på maten som när jag hade PTn för det kommer nästan vara omöjligt när jag börjar jobba pga uteluncher men om 3 av 5 luncher blir fel så gör det nog inget ifall jag äter alla andra måltider bra.
Invägning och mätning imorgon morgon. Vilka hänger på?

Jag ska fundera på vad jag ska ha för mål. Gillar Olgas (PTn) upplägg att hon utmanar sig själv lite då och då och i typ 6 veckor för längre orkar man inte. Jag funderar på vad jag ska ha för utmaningar mot mig själv. En utmaning skulle kunna vara inget sockerintag under 6 veckor, lite tråkigt då jag älskar smågodis men säkert ger det effekt på kroppen. Tror dock att jag ska satsa på träningssaker som utmaning istället. Funderar och återkommer. Har tappat plankan också så imorgon börjar jag med den igen och varje dag.

1 kommentar:

Johanna sa...

jG ÄR PÅ! kan du vara mitt larm också?