söndag, januari 29, 2012

Mat

Är väldigt tacksam för att Ella äter det mesta. Barnmatsburkarna är till 90% borta, blir en då och då ifall lunch äts på annat ställe än hemma.
Till kvällsmat idag blev det ris, kycklingfilé, beasås och gurka. Ella ÄLSKAR gurkskivor :)
Vi har mest gett henne makaroner så det var nog rätt länge sedan hon åt ris. Det var i början mycket kännande med tungan vad det var för något och fingrarna i munnen :). Lite spottades ut också men efter några tuggor var riset godkänt. Får se ifall hennes mage reagerar på riset.

Ella sover och Fredrik har gett sig av för att tvätta bilen och fylla på spolarvätska. Efter min resa till Stöten och resan till Södertälje i torsdags i slask så är bilen i stort behov av att tvättas. Spolarvätskan har varnat länge att den börjar ta slut.
Till veckan blir det inte så många långresor för mig utan jag håller mig till kontoren i närheten med utantag för Västervik.

Hade nästan hoppats på att Fredrik skulle vara dålig imorgon så jag fick spendera dagen med Ella. Menar inte riktigt det men det hade varigt mysigt att få en extra heldag med henne :). Men Fredrik känner sig bättre så det blir jobb imorgon för min del :)

1 kommentar:

Madelen sa...

När vi var till bvc sist så föreslog vår "bvc-tjej" att vi skulle ge Lina ris eftersom det är snällt mot magen så det borde nog gå bra för Ella :-)

Hehe, jag har full förståelse för att du var sugen på en extradag med Ella även om det kanske inte är helt tillåtet att tänka så ;-) Skulle säkert känt likadant! :-)