onsdag, januari 11, 2012

Hej på er!

Onsdag redan och jag har jobbat min tredje dag. Känns faktiskt riktigt bra att vara tillbaka, jag är redo för detta. Denna vecka ägnar jag åt till att koppla på hjärnan igen och läsa och läsa och läser lite mera för att uppdatera mig på nya produkter, skattesatser, börsen och se till att alla mina behörigheter är igång igen.

Nästa vecka blir det till att börja åka runt till några kontor.



Fredrik gillar att vara hemma också, har i o f s bar gått tre dagar men so far tycker han att dagarna går fort.

På lördag är det dags för Ellas 1 års kalas. Hade bestämt mig för att göra Glömmingetårtan, ha lite kanelbullar men så ville jag också ha något litet extra.

Fick tips av Pernilla på sidan dagensmuffin.se och då hennes favoritrecept som heter black & white.

Har bläddrat i den kokbok av Leila som jag har och där fanns det några, men jag vet ju inte riktigt vilka som är goda. Förmodligen alla men man vet ju ändå inte.

Frågade en kollega som gillar Leila och gillar att baka och fick låna hennes kokbok Hello Cupcake. Jäklar vad många smarriga recept det finns i den.

Vi har hittat våran favorit och dessa kommer serveras på kalaset. Berättar inte vilken då det får vara en överaskning för de som kommer och läser bloggen :)

















Glöm inte bort plankan, en gång om dagen. Dags för mig nu!

Sedan är "min" PT en av tränarna på Biggest Loser Sverige. Första avsnittet sänds idag. Jag kommer att se det.



2 kommentarer:

Carolina sa...

Fin blogg Pernilla! Roligt att det känns bra på jobbet. Blev lite fulliskratt nu... På lördag har vi ettårskalas för Edvin, och jag har sen ett tag bestämt mig för två olika cupcakes...från krukas hello cupcake... Så funderade jag på en tårta oxå, och fick idag tips av en dagismamma på den där tårtan du skriver om (hade faktiskt inte hört talas om den..) så jag googlade och nu blir det den :) Jag gör Walters födelsedags cupcakes och en till, men vilken?? Du kan väl Messa mig på fejjan om tips haha. Ses på torsdag!!! Jag och Robban hoppar utför och kör längd på fredagen. Kram Carro

Madde J sa...

Hej vännen! Vi har också ettårskalas på lördag! :-) Här blir det cheesecake, bullar, drömmar, dumlekakor och chokladbollar :-) Kram, Madde