tisdag, november 15, 2011

Ointressant

Detta inlägg är nog rätt oinstressant för många men inte för mig :)

Ella äter ju i stort sett bara barnmatsburkar. Undantaget från havregrynsgröten till frukost och köttfärssås med pasta som jag ger henne lite då och då till lunch. Smörgås äte hon ju också men mellis och kvällsmat blir burkar :(
Det är ju så smidigt med burkarna men nu känner jag att det börjar bli dags att minska ner dom rejält. I alla fall de dagar då vi är hemma.
Svindyrt är det ju också med burkarna.

Idag provade jag nedan yoghurt med en halv kiwi och 1/3 banan, mosade ihop allt och hon åt upp allt. Inte direkt förvånad då allt vi gett henne har hon smakat på t o m blodpuddingen som jag gjorde härom månaden. 3 skedar åt hon men sedan var det stopp, värmde en burk mat och hon slukade hela :)



Idag blir det en hemmadag hela dagen, mest för att jag inte alls är sugen på att gå ut. Känner mig lite låg. Beror nog på att jag är trött. Fredrik är borta på jobb och kommer hem imorgon. Tänkte att jag roar mig med att städa huset och massa mys med Ella. Ett gäng kaffekoppar på det så blir dagen perfekt. Har dessutom inga vinterdäck på bilen och tempen visar minus 2 så dumt att bege sig ut. Apropå bilen kom jag på att det lyser service, suck och stön, hatar tråkiga utgifter.

Inga kommentarer: