tisdag, november 01, 2011

Nu räcker det

Har våttorkat golven tre gånger nere och två gånger uppe. Fredrik kommer snart börja kolla lite konstigt på mig. Dammet irriterar lite i mina ögon och vill inte att det ska börja irritera i Ellas ögon. Inatt, typ kl 05 åkte plasten ner, den han satt för in till vardagsrummet. Fredrik vaknade av att jag höll på att sätta fast den igen och kom upp och hjälpte till. Sedan frågar jag om han tycker att jag ska våttorka govlen?? Nu frågar han tillbaka, jag svarar Ja. Nej svarar han sedan :)
Imorse undrade han ifall det gick att söka hjälp för städmani. Så illa tycker inte jag att det är. Jag städar helt normalt, i alla fall enligt mig.
Städhjälp ska vi skaffa när jag börjar jobba. Enligt en kollega har vi något bra avtal via jobbet som gör att timpriset blir bra. Förmånsbeskattas gör vi men det var tydligen ändå bra. Får läsa på när jag börjar jobba.
Fatta vad skönt att ha städning typ varje torsdag, slippa städa tillsammans på kvällen eller helgen. Dessa timmar kan vi istället umgås med Ella. Får se ifall vi tycker att det är värt priset. Nu säger jag ja men å andra sidan vet jag inte vad det kostar.

Fick idag frågan om jag ville gå på bio imorgon, några tjejer på jobbet ska gå. Tackade ja direkt, nästan i alla fall, ringde först och kollade så att Fredrik skulle hinna hem från Uppsala. Han ska nämligen till Uppsala t/r imorgon, många timmar i bil. Typ 6 h för ett möte?!?
Han skulle hinna hem. Bion är En dag. Har nu läst på lite och hoppas den är bra. Är ju lite off biosvängen nu när jag är föräldraledig. Fredrik är fortfarande duktig på att gå men det är ju hans intresse, bio och motorcykeln :)
Kul ska det bli i alla fall.


Lycklig är jag också, väldigt lycklig. Brukar se programmen Barn till varje pris (SVT 1 måndagar) och Drömmen om ett barn (Tv3 torsdagar) och inser igen att vi har vunnit högsta vinsten som fått Ella. Det är jag lycklig över, anser också att mitt liv kan inte bli mer perfekt än vad det är nu. Jag har en underbar man och dotter, en härlig familj och fin fina vänner. Inget mer kan jag önska mig!

Detta får avsluta dagens blogginlägg.

Inga kommentarer: