onsdag, november 09, 2011

10 månader

Ella är 10 månader idag. Sitter och tänker tillbaka på dagen då hon sa hej till oss första gången. Lite läskigt hur fort jag glömmer den starka känslan jag hade den dagen. Idag kommer jag inte alls ihåg dagen lika starkt som då.
Om ynka 2 månader fyller hon 1 år, då är hon ingen bebis längre :)
Åldern nu är helt fantastisk och jag njuter av varje dag. Utvecklingsmässigt går det superfort nu. Ella går längsmed soffan, når upp till köksbordet och till knapparna på diskmaskinen.
Hon börjar förstå mer och mer också. Igår frågade jag vart Ellas strumpa var och hon böjde sig ner och plockade upp strumpan :) Var är lampan har hon kunnat länge :)
Det blev sim idag då hon inte hade feber och kanske hade hon saknat det för hon plaskade och hoppade som aldrig förr i vattnet.
Imorgon är det BVC och 10 månaders kontroll med läkarbesök. Efter lunch blir det mammaträff hos Lisa som bor typ granne med oss.

Inga kommentarer: