tisdag, november 22, 2011

Bra start

Mycket bra start på veckan. Ella vaknade kl 08 igår och vi gjorde oss redo för att åka till öppna förskolan, kom iväg vid 09.20. Målet var 09.10 så helt ok. Kan nog räkna dagarna på min ena hand, så sällan har jag begett mig ut tidigt :) Mycket trevligt på öppn förskolan, Ella var yngst, de flesta var omkring 13-15 månader.
Gav henne lunch där vid 11 och vi begav oss hemåt vid 12. Först ett stopp på macken för att pumpa bakdäcket som hade mycket mycket lite luft. Pju, tur att det gick bra att köra dit. Däcktryket var 1 och ska väl ligga omkring 2. Gick igenom alla däcken bara för säkerhetsskull.
Ella somnade i bilen och fortsatte sova när jag bar in henne till sängen. Skönt att hon kan göra så, hon vaknar ju till när jag bär ut henne och tar av mössa, jacka och skor men så fort hon kommer ner i sängen lägger hon sig på sidan och somnar om.
På eftermiddagen ringde jag på en annons på Blocket om en resesäng och den fanns kvar så vi begav oss ut vid 15-tiden för att köpa den. 200 kr fick jag den för, mycket bra. Tror nämligen inte att vi kommer använda den så ofta så jag var inte intresserad av att köpa en ny för 695 kr på Babyproffsen. Nu såg jag att Jysk har en säng för 399 kr och det hade ju varit ett alternativ annars.
Igår kväll kom ljusstakarna och julstjärnan upp i fönstrena och de lyser så fint nu.


Idag vaknade Ella kl 06 och jag la henne precis för en lite fm lur. Tänkte gå till Öppna förskolan i Malmslätts kyrka idag. Träffade två mammor på bussen förra veckan som talade gott om den. Kan ju vara kul att prova då det är gångavstånd dit och kul med mammor och barn i området där vi bor. Det börjar 09.30 och håller på till 11.30 så lagomt länge.

Sedan efter lunch kommer Maria och lilla Alice. De stannar till torsdag så så himla trevligt. Fredrik är i Uppsala idag och tills på torsdag och då passar det ju lite extra bra att en kär vän kikar förbi. Får dessutom träffa en liten liten bebis också. Känner på mig att denna vecka kommer bli bra.

Inga kommentarer: