måndag, november 14, 2011

M Å N D A G

Så var helgen slut och många dagar kvar innan helgen kommer igen.
Vi har haft en fullbokad helg. I lördags åkte vi upp till Nyköping en sväng för att träffa Johanna och barnen. Både Putte och Tommie kikade förbi vilket var trevligt. Vi fick oss en promenad till en lekpark, Annie och Elsa lekte av bara sjutton, härligt att se. Sedan slocknade båda i sängen ett tag :)
Vi var väl hemma framåt femtiden och det hände inte så mycket mer den dagen. Jag och Fredrik öppnade en vinare men vi är så dåliga på att dricka. Efter varsitt glas var vi nöjda, jag tål ingenting längre.
Igår förmiddag tog Fredrik Ella på en långpromenad och jag krattade ihop löven på baksidan och lastade på grenarna från att trädbeskäraren varit här. Nu är tomten ren och snygg igen. Vi hann också pyssla lite inne. Golvlisterna är tillbaka i vardagsrummet, likaså alla möbler och ljudet är inkopplat igen. Det som återstår är att sätta upp tavlorna igen, vi väntar lite till med det för att känna vart dom ska sitta.
På eftermiddagen fick vi besök av Carin, Fredrik och Olivia. Riktigt kul att de hörde av sig. Vi har firat midsommar med dom några år i Bjursås men känner dom inte alls bra utan de umgås med min kusin Maria. Hur som helst bor Fredriks föräldrar i Malmslätt och nu när de skulle ner i helgen hörde de av sig. Deras dotter föddes 21a decmber så jämngammal med Ella. En mycket trevlig fikastund fick vi tillsammans. Hoppas att vi kommer fortsätta fira midsommar ihop för nu har alla paren barn och vi är lite på samma våglängd igen :)

Idag funderar jag på att ta igen en babysim tid. Två till från mammagruppen ska gå vilket då skulle vara lite extra trevligt.
Får se, vi hade en skum dag med Ella igår. Hon vägrade mat till lunch så det blev smörgås istället, likaså eftermiddagsmellis vägrade hon men tog vällingen?? Kvällsmat fick vi i henne lite och hon somnade kl 20 vilket är sent för henne. Natten har varit bra, hon sov hela natten till 06.20 och hon har precis somnat nu igen. Bestämmer mig när hon vaknat.
Jag tror att det är tänderna som spökar. Allt ska in i munnen, precis allt och då är det kanske ibland inte så kul att äta när det gör ont i munnen.
Något kul som hänt med henne, något jag tycker är fantastiskt kul är att hon har blivit pappig. Hon skiner upp som en sol när Fredrik kommer hem och kryper fram till honom och sträcker upp armarna. Pappa fungerar också bra dagtid som t ex när vi båda är i samma rum så väljer hon Fredrik före mig ibland.
Imorse gick vi in och väckte Fredik och berättade att frukosten var klar och hon kravlade ur min famn för att komma ner till Fredirk i sängen. Sedan var vi i köket, Ella lekte på golvet, hon hörde att Fredrik steg upp, sätter då iväg i värsta krypfarten och pratar och pratar hela vägen fram till honom :)
Mammahjärtat smälter!

Inga kommentarer: