fredag, oktober 28, 2011

Swich

Jaha redan fredag :) Vart tog veckan vägen??
Vad har hänt i veckan då?!?
En motståndare i Wordfeud resignade mot mig då hon tyckte att jag fuskade. Jag skrev ordet sic och fick 60 poäng, blev väl för mycket för henne :) Innan hade jag skrivit typs, chansade på det ordet men WF godkände det. Vissa tar verkligen spel på blodigaste allvar. Jag fick mig i alla fall ett gott skratt.

Ella har lärt sig vinka och det är sååå gulligt. Tror att jag gillar denna ålder bäst, hittills i alla fall. Hon gestikulerar och pratar mycket nu och måste ha en brant inlärningskurva. Genombrott idag...dammsugaren är inte läskig. Yes! Nu går det galant att dammsuga och hon kryper efter och leker med sladden. Tidigare har hon gallskrikit så fort jag startat dammsugaren. Har fått bära henne och dammsuga samtidigt, inte klockrent för ryggen.

Pratade med Maria idag, två gånger och hon sa något som värmde. "dig kan jag bara ringa och prata med fast jag egentligen inte har något att prata om". Sådant gillar jag :) Så vi städade på varsitt håll samtidigt som vi pratade, mycket trevligt.
Maria är också föräldraledig, fatta hon får på sig sina vanliga byxor redan, Alice föddes 8 nov....i år. Bra jobbat!

Har börjat lägga fram lite saker inför min Stockholms helg. Första natten utan Ella imorgon. Känns faktiskt bra, vet ju att hon är hemma med Fredrik och har det bra. Själv ska jag shoppa, fika, äta god mat, se Lena Phs show, hotellfrukost på söndag och allt detta med fina Sara.

3 kommentarer:

Madde J sa...

jag tycker att det är så härligt att få följa dig via bloggen! Lite kul också när våra småttingar är så jämngamla, de är ju ungefär på samma nivå så jag känner igen massor, idag när jag dammsög kom Oskar på att han skulle använda dammsugaren som stöd när han skulle stå...inte så lätt att förflytta dammsugaren då :-) Ha nu en underbar stund i Stockholm! Kraaam

Anna MK sa...

8 november i år? Bär hon magen under armen eller? ;)

Efter 8 månader ungefär började jag tycka att Stella blev lite roligare. Innan dess fick man ju inte så mycket respons.

Anonym sa...

Menade såklart 8 oktober...