torsdag, oktober 20, 2011

Rädd

Ingen PT sedan i fredags och det är lite läskigt. Har sagt till mig själv att det är ok att släppa lite lite på kosten och inte äta slaviskt rätt. Nu sitter jag och funderar på ifall det är rätt val. Jag har ju ändå tre fria mål per vecka och det borde ju räcka.

Har inte provat måltröjan på väldigt länge och imorse tyckte jag det var dags. Shit den går att knäppa nu :) hela vägen ner. Synd att jag inte har en bild på hur det såg ut första gången men det var typ 1 dm glipa :)
Den sitter inte så skönt att jag skulle gå ut i den men sitter heller inte som ett korvskinn :)
Jädrans nöjd med mig själv faktiskt!

Det jag är rädd för nu är att jag inte ska kunna behålla måtten. Fredrik sa att sätt en vikt som inte är ok att uppnå igen och gör jag det får jag anlita PTn igen. MEN jag måste ju fixa detta själv nu. 2,5 månad tills jag börjar jobba och tills dess vill jag ha nått målvikten. Hade ju som mål att nå den till nästa helg men det blir för tufft (2,3 kilo kvar). Det har inte hänt så mycket på vågen de senaste veckorna. Kännder dock att magen dragit ihop sig lite så det är ju faktiskt bättre.

Nu är det ett måste att behålla plankan varje dag och att träna styrka, massa styrka för att börja forma kroppen och få lite muskler. Har t ex typ inga armmuskler och då menar jag inga. Vet ni vad jag klarar inte av att göra en armhävning på tå där näsan nästan nuddar golvet. På knä fixar jag några men jag vill kunna göra armhävningar på tå.




5 kommentarer:

Anonym sa...

Va duktig du är!!!
Grattis o de syns på dig!
Visst är de den där blusen du hade på miras dop?
KRAMAR Tina

Pernilla sa...

Tack tack, japp det är den blusen :)
Kram

Madde J sa...

Är verkligen imponerad av dig! Du jobbar verkligen på bra! Kramar

Eric sa...

Congrats!

Jag tycker om idén med att ha en måltröja, mycket bättre än målvikt.

Du har nog mer armmuskler än vad du tror, det gäller bara att hitta de igen.

Ulrika sa...

Det kommer gå jättebra! Du har kunskap, mål och självkännedom. Allt som behövs för att lyckas! Ser bra ut!!