måndag, oktober 17, 2011

Ensam

Fredrik spenderar stora delar av denna vecka i Stockholm. Han kommer hem torsdag kväll och då kommer även svärmor och på fredag kommer Fs syster. Vi ska på Ladies Night på fredagkväll. Ska bli riktigt riktigt kul, jag fick det av dom i födelsedagspresent.
Det är inga problem för mig att vara själv med Ella fyra dagar och tre nätter, det är nog värst för Fredrik som inte får träffa henne. Han var ju borta tre dagar förra veckan också men ibland blir det så att jobbsaker hopar ihop sig.
Vi har lite lagomt inbokat denna vecka. Idag var vi förbi en mamma på fika mellan 13-15 och imorgon har jag klipptid mellan 12-13, babysim på onsdag men sedan är det lugnt.

Ska bli spännande att se hur denna natt blir. Ella somnade vid 18-tiden igår, vaknade 22.30 och jag gav välling och sedan sov hon ända tills 06. Jag var väldigt utvilad kl 06 men Ella var fortfarande trött så jag gav henne lite välling och hon somnade om till kl 8, jag gjorde likadant och var ännu piggare då :)
Idag somnade hon 18.00 och jag gav henne lite mer välling än igår så vi får se hur länge hon står sig. Det vore ju riktigt nice ifall hon började sova över nattmålet.
Slutade amma i lördags vilket känns riktigt bra. Jag trodde aldrig att jag skulle amma så här länge som jag har gjort och nu när hon tar flaskan ser jag ingen anledning till att fortsätta. Mjölken kan inte vara särskilt mättande nu och då är ju välling bättre.
Dessutom tar Ella flaskan utan att protestera, hon t o m lutar sig bakåt i famnen och håller i flaskan själv.

Nu ska jag fortsätta att redigera bilder så att jag hinner beställa en till fotobok innan helgen. Denna bok blir på våra resor 2008-2010. Har varit duktig och framkallat bilder t o m sommaren 2008 och de sitter även i ett album :). Roade mig med det den veckan jag var hemma innan Ella föddes.

Inga kommentarer: