torsdag, oktober 06, 2011

Lite allt möjligt

Igår bestämde vi oss för att Ella behöver inte ammas kl 22, inte egentligen vid 02 heller men en sak i taget...
Hon vaknade som vanligt kl 22 och jag och Fredrik satt och såg på TV och han gick ner för att vyssja och söva om henne. Arg blir hon då hon nog förväntar se mig, men icke :). Fredrik erbjuder vatten men hon vägrar och tar sedan en rundtur på nedervåningen och kramar och säger att det är ingen mer än vi hemma :). Hon lugnar ner sig och han lägger ner henne och hon somnar om till kl 02.

Ella tar sig runt rätt bra nu. Satte henne på golvet i vardagsrummet med lite leksaker och jag gick på toa. När jag kom ut hittade jag inte henne i vardagsrummet utan hon satt på köksgolvet :)

Idag har vi varit en sväng till Norrköping för att träffa min syster Anna för en lunch. Supermysigt vi hann t o m ta en kaffe och shoppa lite. Vi föll båda för två snygga kannor, en liten och en stor i keramik.

När jag kom hem gav jag Ella mellis och när det var dags för kvällsmat ville hon inte ha? Tänkte att jag provar välling, var väldigt länge sedan jag provad det sist. Hon drack upp 2 dl, wow tänkte jag, kalasbra! Nu går andra tvättmaskinen och hon har tredje pyjamasen på sig...
Hoppas att det är vällingen som vände upp och ner på hennes mage och inget annat.

Jag fortsätter att försöka få till en fotobok med alla bilder från februari till typ efter sommaren. Måste säga att icafotos sida är väldigt väldigt smart och fördelade ut bilderna hyfsat bra redan från början. Jag har nu lagt till lite sidor och gjort fler sidor med endast en bild på. Tror och hoppas att jag ska kunna trycka på beställ knappen i helgen.

Imorgon är det dags för fest för min del. Jobbet har Distriktsfest, alla medarbetare på de 10 kontoren i Distriktet är bjudna. Festen är i Norrköping så lagomt långt bort. Har ingen susning om vad jag ska ha på mig. Får lösa det under morgondagen.

Inga kommentarer: