lördag, oktober 01, 2011

L Ö R D A G

Vilken lördag!
Började med massage kl 10 och sedan kl 10.30 ansiktsbehandling inkl rengöring i 60 min. Sedan sushi till lunch med Fredrik och Ella. Efter det en latte i solen på Espresso House. Efter det åkte vi till Maxi och storhandlade. Lagade minimousaka till Ella och de slutade med att vi åt det också. Lite extra kryddor till oss så blev det ok. Har bestämt mig för att Ella ska få ett mål/dag "vanlig" mat m a o tar bort en av barnmatsburkarna som hon idag äter. Hon öppnar ju munnen åt typ all mat så det var inget problem att äta mousaka med risoni.


Innan middagen begav jag mig ut på en powerwalk. Olga, min PT, har sagt att nu är det minst 60 min som gäller. Sagt och gjort. Förberedde mig på att det skulle bli jobbigt och inte alls så bra tid men här chockade jag mig själv. Gick 1h 9 sek och hann 6,06 km. Median 9,55 min/km. Det var endast första och sista kilometern jag gick över 10 min på. Tyckte inte ens att det var jobbigt.
Haha jag har fått bättre kondition, träningen har gett resultat. Kikar i mina papper och det var exakt en månad sedan jag gick sist och då 3,04 km med medeltid 9,41 min/km. Stolt och nöjd med tiden och att det kändes som att jag skulle kunna gå 30 min till. Sist jag gick var det superjobbigt att gå 3 km så markant förbättring.
Känner redan att jag kommer ha ont i rumpan imorgon :)
Har haft ett snack med mig själv så nu är fokuset rätt igen och det är bara att upp och hoppa för det finns inget annat alternativ. 3 mån kvar till nyår! Blickar jag 3 mån tillbaka så har det hänt massor så då måste jag ju se till att det har hänt massor om 3 månader också.

Igår körde jag ett styrkepass med fokus på baksidalår och överkropp, helt slut i axlarna idag så det var riktigt skönt med en massage imorse.


Ikväll har jag bakat dessa, efter att ha blivit bjudna på dom hos Anna och Joe så var jag tvungen att baka dom. Att dom var goda var inte så konstigt när jag såg vad de innehöll. Ska bjuda på dom till fikat på måndag då mammorna kommer hem till mig.


En helt perfekt lördag, eller vänta...en sak till kan ju faktiskt hända och då är den ännu mer helt perfekt.

3 kommentarer:

Anna MK sa...

Vad kan hända? Att Ella sover hela natten?
Ang. kakorna är allt Leila bakar mer eller mindre onyttigt. Hon älskar verkligen att "överdriva". Kul att det blev bra.
Kram

Ulrika sa...

Bra jobbat!!! Du ska se att du snart går under 8.30/km och orkar en hel timme!

Ulrika sa...

Men 9.30/km skulle det ju stå! Men 8.30 är nog inte långt borta heller om du fortsätter regelbundet ;-)