lördag, januari 03, 2009

Årskrönika

När jag skålade in 2008 hemma hos Tina och Fredrik i Obbola kunde jag aldrig fantisera om att jag skulle få uppleva så mycket under det kommande året.
2008 har varit ett år fyllt av upplevelser och känslor, hittills mitt bästa år.

Vi flyttade in i vårt hus i januari och jag vågar nog sticka ut hakan och säga att idag är det mitt drömhus.

2008 har varit semesterns år, en mängd resor har vi varit på. Påsken firades i Dalarna hos min ena syster, en tripp till Tyskland med J & S i april, jag åkte till Köpenhamn med mina kollegor i maj.
I övrigt ägnade jag mycket tid åt att planera vårt bröllop, klockan 15.00 den 14 juni ringde klockorna i Helena Elisabeth kyrka i Umeå. Bröllopsresan gick till Naxos och Gotland, helt underbara 4 veckor. Totalt hade jag 6 veckor sammanhängande sommarsemester, Fredrik hade 8 veckor. Han hade hoppvecka på fallskärmsklubben där han bl.a. provade på att hoppa från en helikopter, jag är fortfarande avundsjuk! Vi kommer nog aldrig att få uppleva så många sammanhängande semesterveckor igen.

Jag fyllde tant i augusti, inte mycket att säga om det utan att, suck… jag håller på att bli gammal. Hade i alla fall en härlig fest tillsammans med vänner.

16 oktober klev vi på planet i Linköping för att åka till New York med S & T. Också det en helt underbar resa med massor av intryck och upplevelser. Jag fick möjligheten att rista in tre fjärilar på axeln och är fortfarande nöjd, till Fredriks förtret har jag fått mersmak och funderar redan på en till. Kanske tar det 10 år som det tog från 2 till 3 tatueringar eller så går det fortare, vem vet!

Hösten i övrigt har varit lugn med många tankar, Fredriks pappa lämnade oss hastigt i oktober, blev enbart 70 år, han lämnade oss på tok för tidigt.

Den stora frågan nu är vad kommer att hända under 2009. Jag har inte avlagt något nyårslöfte eftersom jag nästan aldrig brukar hålla de så jag har gett upp…

Tack till alla som tycker att min blogg är intressant och det är alltid lika uppskattat när ni skriver en kommentar. Det är kul att få koll på vilka som läser bloggen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Äntligen, mer krönika - mer!!!

/ Martin