måndag, februari 06, 2012

Vill ha, vill ha

Nu är det många tankar som flyger runt runt i mitt huvud. Om vi skiter i alla jobbtankar som inte alls är lika roliga att skriva om :).

Mina tankar just nu...vad ska jag hitta på hemma när Fredrik och Ella drar till Visby på torsdag. De är borta ända tills på måndag kväll. En kollega sa njut....nja kan inte riktigt känna så :)
Helgen kommer garanterat säga swich. Än har jag bara kalas på söndag inbokat.
En kompis flyttar i helgen och där behövs det nog hjälp. Känner mig inte så stark men kan ju alltid bära något och kanske hjälpa till att packa upp något.

En annan tanke är att jag/vi vill göra om i köket. Byta golv och ta bort skänken. Det innebär ju lite jobb men framförallt lite pengar. Det går ju inte att bara byta golvet utan gör vi det vill jag ju ha nytt köksbord och 6 nya köksstolar. Behöver säkert måla om väggarna också och då även byta gardiner. Har inte ens vågat göra en uppskattad budget :).
Tyvärr har jag ju hittat de köksstolar jag vill ha och säger bara att de är från Dis...

Sedan har vi Ellas rum. Ska köpa en Expedit hylla av min kollega och hittade dessa supersöta bokstäverna när jag surfae runt på barnbokstäver. Fina eller hur? Men kanske inte riktigt värda 149 kr/st. Hade tänkt skriva Ella. För övrigt en mysig hemsida, kika in här.















Hittade även fina kuddar från Bungalow som skulle passa finfint i soffan uppe :) Alltid kul att drömma!

Vi har också börjat fundera på ifall vi ska sälja fotöljerna i vardagsrummet nere och köpa två alternativt tre mindre typ clubfotöljer så att vi får mer plats. Det känns dock som att det kommer efter köksförändringen. Köket ska göras om i år, frågan är bara ifall vi ska göra det innan eller efter sommaren.


Inga kommentarer: