söndag, februari 26, 2012

Effektiv och trevlig söndag

Vi hinner med mycket när trollet vaknar 07. Mysig frukost och Ella äter som om hon aldrig sett mat förrut. 1 portion havregrynsgröt och då menar jag en vuxenportion gjort på 1 dl havregryn och 2,5 dl vatten...sedan en halv guldkorn smörgås med skivat ägg. Efter det är hon mätt! Hon är nog en frukost människa precis som jag. Mellis gillar hon också bättre än lunch och middag :)
Efter frukost lite lek och sedan nattade jag henne och somnade gott själv ända tills Fredrik tyckte det var dags att vi klev upp. Vi sov mellan 09.30 och 11.00 :)
Mellis och sedan begav jag och Ella oss till min kollega för att hämta en hylla. Dock visade det sig att den inte gick in i bilen då vi var tvungen att fälla hela baksätet men det gick ju inte för att Ella sitter ju på ena sidan :(...får hämta den någon kväll till veckan istället.
Handlade Mac D på vägen hem, usch inte alls gott :(

Madelen och Lina kom förbi vid 13.45 och då var dags att gå på kalas. Vi var väl hemma igen vid 16.45 och hög tid med att börja laga middag.
Ella somnade kl 18 och nu har jag fyllt två flyttkartonger med saker som vi inte använder i köket. Alla saker som funnits i den stora köksskänken har fått sin plats och jag känner mig nöjd.
Kommer inte sakna skänken, helt övertygad om det. Kalaset vi var på var Theas 1-års kalas och dom har exakt samma storlek och samma planlösning på köket som vi. Och det kändes väldigt rymligt med ett köksbord och 6 stolar där. Skänken har snott enormt med utrymme.
Tror att jag skippar DIS stolarna till köket och satsar istället på att köpa deras loungestolar som finns i samma utförande som köksstolarna. Blir lite trevligare prisbild då. Ska bara se till att sälja fotöljerna innan men det känns inte som någon panik med det.

Jäkligt skönt att fått in allt i köket och rätt nice att sitta i det gamla gästrummet som nu är kontor och blogga. Nu ska vi bara se till att datorn förbli i detta rum och inte i köket.

Inga kommentarer: