lördag, februari 11, 2012

Bra start

Måste säga att helgen har startat väldigt bra. Mötte Sara igår kl 15 vid Statoil i Valla och därifrån tog vi den hyrda lastbilen till Nyköping.
Eller först åkte vi med lastbilen till Tystberga för att hämta det stora köksbordet och några stolar sedan Nyköping.
Blev bjuden på god Thai mat och sedan planerade vi lite hur flytten skulle gå till.
Idag fick vi hjälp av Cilla och Putte och det var ovärderlig hjälp, utan dom hade vi aldrig fått med alla stora möbler. Nu fyllde vi lastbilen till max och det på ca 2,5h. Mina underarmar är helt slut. Sara bor bara en trappa upp så det var inte så jobbigt för ben och flås.
Kom iväg vid 13 precis som planerat :) och var framme i Linköping strax efter 14. Där möttes vi av Erik, Jonas och hans föräldrar. Lägenheten som Sara och Jonas flyttar till är på 3e och 4e våningen utan hiss...Här fick lår och flås jobba. Jäklar vad jobbigt det var. Positiva tankar och lite fler positiva tankar så fixade vi det.
Nästa gång Sara och Jonas flyttar lovade jag att påminna om att dom har råd att betala för flytthjälp :)

Nu sitter jag hemma och äter middagsmat i min ensamhet :) Skämt å sido...det känns faktiskt helt ok att vara ensam. Känns faktiskt bättre än vad jag trodde. Vet ju att jag inte är ensam utan ska ta tillvara på helgen och göra precis det jag själv vill.
Laleh är på, på hög musik och ska snart sätta mig i ett fotbad framför TVn.

Mysig lördagkväll på er!

Inga kommentarer: