söndag, december 25, 2011

Smälter

Vår dotter är såååå duktigt :). Smälter när det händer. Vi sitter på golvet och jag säger åt henne. Kryp och hämta en bok så läser mamma för dig. Sagt och gjort sätter hon av till bokhögen och väljer bok och kommer sedan tillbaka. Sötnosen. Jag måste vara bland de lyckligaste i världen :)


Måste dock berätta om en händelse idag som är mindre charmig. Vi sitter alla och äter lunch. Ella vill inte äta sin mat utan bara ha broccoli. Detta är inte ok utan hon får broccoli efter att hon ätit upp sin mat. Hon börjar grina, flaxa med armarna och blir mer och mer arg...
Hon sträcker sig efter mig som om att hon vill ur sin stol. Tar upp henne och då sträcker hon sig efter broccolin. Jaha...lurad!
Sätter tillbaka henne och hon blir arg igen och vägrar äta sin mat. Jag går och sätter mig i vardagsrummet ett tag. hon lugnar ner sig och Fredrik får då henne att äta sin mat...
Hon vet vad hon vill. Nu gäller det att jag inte viker mig...jag är svag...och jag vet om det. Fredrik är mer principfast. Jag fick komma tillbaka när hon ätit upp och det var dags för broccolitajm :)

Inga kommentarer: