måndag, december 12, 2011

Julveckan...

...har startat och jag känner mig lugn.

Vi har bockat av massor i helgen samtidigt som att vi tagit det lugnt. Vi sov till kl 9 i lördags då Ella fick vällingen kl 6 och somnade om till 9 :). En sväng in på stan för lunch och handla jul- och nyårsklänning till Ella. Hittade en supersöt klänning på HM, 139 kr. Ibland har man tur gällande priset. Det blev en söt tunika också från Name It, ett av mina favvomärken till barn. Fina, tuffa kläder till ok priser.
Storhandlade gjorde vi också och kvällen spenderades framför TVn.
Igår stuvade vi in lite saker i förrådet uppe och plockade undan lite höstprylar för nu anser jag att det är vinter, trots plusgraderna :(. Vi hann även med en julfika kombinerat med pyssel kl 14 hos Henrik & Mimmi. Mycket trevligt sätt att umgås på och jag ska försöka komma ihåg det till nästa år så kan vi ha det hemma hos oss. Ella är ju lite för liten för att pyssla men nästa december kommer det blir kanon.
Kvar att göra i veckan är lite städning, kompletteringshandla, bädda åt alla och montera ihop bordet så att vi alla får plats. Vårt kök är för litet för 8 vuxna och 2 barn så det blir att montera ihop uterumsbordet och ställa det i vardagsrummet.

Idag hoppar jag Öppna Förskolan då jag alltid tycker att det är något barn som är för förkyld för att vara där och jag vill inte riskera att Ella blir förkyld igen. Istället blir det en lunch på stan med Rebecka och Hugo. Ella kan ju bli förkyld även där men mindre risk då hon inte delar leksaker med typ 15 andra småttingar. Inte heller samma ansträngning för henne samt att hon får sin förmiddagslur, den blir inte av ifall vi åker till Öf.
Hennes hosta har varit borta några nätter men inatt började hon hosta igen :(. Jag börjar bli förkyld så kanske har hon något i kroppen, om man visste. Det har idag gått 7 dagar sedan vaccinationen och än inga prickar eller feber vilket bådar gott. BVC sa att alla reagerar inte men många gör det efter 5-7 dagar.

Inga kommentarer: