måndag, december 05, 2011

Nudå???

Laddar den tredje kapseln i Nespressomaskinen och hoppas att jag ska komma ihåg att jag gjort denna manöver. De två första kallnade, suck, bedrövligt idag.
Minnet sviker en iband, eller rätt ofta faktiskt. Tidigare kunde jag skylla på att jag ammade, vet inte vad jag ska skylla på nu?
Haft en trevlig dag idag. Åkte till Öppna Förskolan mellan 9.30-11.30. Rebecka från mammagruppen vad där med Hugo och hon frågade hur det kändes för mig att börja jobba snart. Jag tycker det känns ok, trist såklart att vara ifrån Ella hela dagarna men det är ju bara att gilla läget. Då säger Rebecka "jag kommer sakna dig på våra träffar. Du är alltid så glad och pigg på att fixa saker och ser alltid till att vi träffas ". Det värmde mycket att höra.

Ella somnade i bilen på vägen hem och nästan på golvet på Öppna Förskolan när jag skulle ta på henne overallen. Sötnosen, trötter :). La över henne i sängen när jag kom hem och hon sov ett tag till där.
Klockan 14 var det dags för BVC och spruta, kommer inte ihåg vad den hette men bl a mot mässlingen. Tas egentligen vid 18 månader men eftersom att vi ska utomlands innan tyckte BVC att vi skulle ta den nu och även vid 18 månader.
Efter det tänkte jag att nu går jag en promenad tills Ella somnar. Riktigt härligt väder, sol och +3 grader. Hann inte så långt förrän jag mötte Lisa, mamma från föräldragruppen som precis hade börjat sin promenad. Fick då sällskap hela promenaden av henne och Thea. Katten Theo följde med oss i början av promenaden och anslöt sedan igen i slutet :). Tydligen brukade han göra så vissa dagar.

Imorgon lunch åker jag till Stockholm för att fira av en kollega som går i pension. Kommer hem igen onsdag lunch. Precis så att jag hinner närvara vid babysimmet om inte tåget är försenat. Fredrik får nog bada så kan jag sitta vid kanten och fota.
Det ska blir kul att träffa kollegorna och middagen ska vi laga på Cajsa Warg. Har bara hört gott om butiken så det ska blir spännande att se vad det blir för meny vi ska laga.

1 kommentar:

Madelen sa...

Jag håller med Rebecka till 100 procent! Jag kommer verkligen att sakna dig på träffarna! Det känns som att du är klistret som hållit oss samman. Glad, positiv och driftig! Nu blir det faktiskt lite utmaning att se till att vi fortsätter, men det vill jag verkligen så vi får helt enkelt se till det!