fredag, maj 27, 2011

Glad

Idag är det fredag och jag känner mig glad i hela kroppen. Kommer nog att gå runt med ett leende på läpparna hela dagen.
I helgen blir det till att fortsätta med altanen. Det har varit uppehåll i arbetet ett tag nu pga dåligt väder och att vi var bortresta förra helgen.
Hoppas hoppas att utemöblerna kommer nästa vecka. Är så sugen på att få inreda altanen. Kan se mig själv sitta där i solen och bara njuta.

Det var en konstig eftermiddag/kväll igår. Ella såg trött ut vid 17 så jag la henne i vagnen medans jag skulle börja med middagen, hon somnade. Klockan 18 sov hon fortfarande och då lyfter jag henne till sängen, hon fortsätter sova till kl 22.30. Jag ammar, hon somnar om till 01.30, ammar igen och sedan vaknar hon kl 06. I samband med detta ringer Fredriks klocka så han tar henne och jag får kliva upp 07 då han åker till jobbet :)
Vi käkar frukost och hon signalerar vid 8 att hon är trött igen. Nu sover hon ute i vagnen!
Så tidigt som 17 har hon aldrig somnat för natten, känns lite väl tidigt...

Igår var även premiär för smakportioner :) hon åt gladeligen lite morotspuré. Det stod att det kan vara svårt att få i mer än 1 tsk, jag fick stoppa efter 1 msk för hon åt och åt. När jag satt där och matade henne ramlade känslan över mig att hon kändes så himla stor. Vill inte att det ska gå så fort :) denna ålder nu är ju så mysig och vill stanna kvar i den ett tag till.

När vi var i Skåne tog vi en sväng förbi Ilva, ett måste varje gång vi är där. Alltid hittar vi något :) Denna gång blev det en matta till Ellas rum.

Inga kommentarer: