söndag, maj 22, 2011

Åhh

Vill inte att helgen ska ta slut. Vi har haft det supermysigt. Jag åkte ju ner med Ella redan i onsdags och det gick jättebra. Tågresan tog 2,5 h och hon somande de sista 20 min i vagnen och sov sedan medans jag gick runt lite i Lund :)

På torsdagen monterade jag ihop IKEAs dagbädd Hemnes och det tog säkert 5 h. Många många delar var det men jag skyller lite på Ella för det blev ju lite paus för mat och sovtid :)


Fredrik åkte ner i fredagsmorse och på kvällen var det fest. Min moster och morbror firade
50-årig bröllopsdag. Så roligt! Jag fick bl a träffa släktingar från Indonesien och det var 5 år sedan vi sågs sist.

Massor av mys med mamma och pappa också förståss under helgen. Nu blir det ett tag tills vi ses nästa gång, typ mitten av juli.


Jag har bestämt mig för att inte vara en sån där hysterisk mamma så jag la Ella för natten i lillstugan och promenerade själv tillbaka till storstugan. Självklart sov jag själv i lillstugan och hade babyvakt så att jag skulle höra henne ifall hon vaknade. Hon vaknade inte en enda gång! Ella har somnat mellan 18-19 hela helgen och önskat mat 2-3 ggr och sedan vaknat kl 07 glad och tycker då att det är morgon.
Jag gillar verkligen att vi fått till så här bra rutiner. Nu håller vi tummarna för att de håller i sig.

Väldigt varierande väder var det i helgen. Sol och sommarvarmt och sol och höstkallt!



Inga kommentarer: