onsdag, augusti 11, 2010

Valet 2010

Gjorde precis DNs test "kolla var du står inför valet"

Resultatet blev; Du står närmast Kristdemokraterna 55%.
Hmm!! Gick sedan igenom fråga för fråga för att se hur de respektive partierna svarat. Mycket intressant!

Åsikter någon? Säkert många :)
Jag har alltid undrat varför det är så laddat med att tala om hur man tänker rösta. Jag vet i alla fall att jag inte kommer att rösta på Socialdemokraterna och tror inte att jag får mindre vänner för det :)
Gör testet ni också och lägg ut resultatet på era bloggar så får vi se hur annorlunda vi är varandra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm..dålig koll på Kristdemokraterna men du är iaf gift och tror du rättvisa bla bla bla. Vet dock inte om det håller hela vägen. Kanske rätt block iaf? Du och jag är överens om Sosarna vilket dock till stor del beror på vår favorit Mona Salin, visst. Ska göra testet...alltid lika intressant. Jag skulle vilja ta lite av varje från alla partier. / Cia

Anonym sa...

Ha ha...nu är tester gjort. Blev enligt det C och efter det samma som du. /C

Johanna sa...

jaha. jag är vänsterpartist. tätt följt (och då menar jag verkligen tätt följt) av miljöpartisterna och sen på delad plats folkpartister/kristdemokrater.
Å andra sidan verkar jag verkligen inte vara en tydlig person. Det var ju liksom inte särskilt många procent som skilde...