söndag, augusti 22, 2010

Massvis gjort

Idag har varit en jobbarsöndag men ändå inte för jobbig.


F vaknar 08.30 och går ut med B.
Jag vaknar 09.00 men har en dåligt morgon. Börjar med en tablett mot illamående och en skorpa ätandes liggandes i soffan. Får i mig frukost vid 10-tiden.


Jag städar ur tvättstugan, hittar lite saker att slänga och stuvar bort sommarskorna :(
F tätar hålen i tvättstugan som blev när elementet togs bort i lilla badrummet.
F rensar i förrådet på baksidan så att vi får plats med cyklarna.
Jag städar ut förrådet på framsidan så att vi får in utemöblerna.
Jag klipper gräset på framsidan och F klipper på baksidan. Jag lyckas göra så att trimmern brinner sönder :(
F gör en provisorisk lösning på hörnregeln till uterummet som håller på att ruttna bort. Den byts till våren då vi gör en större altan.
F börjar täta det sista av uterumstaket mot grannen.
Jag har även dammsugit och vattnat blommorna :)

Inga kommentarer: