måndag, augusti 09, 2010

Kreativa tankar är bra...

...tycker i alla fall jag. Vet inte ifall Fredrik är lika förtjust i dom :)

Nu har jag kommit på vad vi ska göra med väggen i uterummet. Projekt uterum startar imorgon tisdag. Idag sitter det gipsplattor där då Fredik och grannen rev väggen förra sommaren. Väggen var oisolerad och nu är den isolerad.
Jag ska sätta Pärlspont på väggen mot grannen. Ska måla bräderna i färgen Yoga (ljusgrön). Tror att det kommer bli superbra.
Jag har haft många tankar gällande väggen, först skulle det dit tapet, sedan blev det bara att den skulle målas och jag skulle sätta upp några väggord där.
Detta tror jag blir bäst, en robust känsla men ändå inte för robust. Det passar perfekt med det romantiska tema jag vill att uterummet så småningom ska få.

Btw Hampamattan i vardagsrummet blev perfekt. Säljaren sa "ni vet väl om att Hampa inte går att tvätta" Svarade JA men det hade jag ingen aning om...skit samma mattan ska jag ha, vem ska spilla på mattan!?! Tänker direkt på Simon & Tomas kommentar om att ha vita mattor hemma. Dom har vita mattor hemma och dom har vinfläckar på sig men det betyder ju bara att vi haft trevligt :) me like! Hampamattan är dock inte vit utan ljusbeige/brun.

1 kommentar:

Johanna sa...

Ok. Vi stannar hemma tillsvidare. Väntar ett par år tills kidsen slutat drälla. Eller just ja. Vi kan väl börja dyka upp om si så där ett år misstänker jag. Då märks det ju inte lika bra...