lördag, augusti 07, 2010

Torsdag = Stockholmstripp

Resan till Stockholm i torsdags blev väldigt lyckad. Vi började med att besöka ett fik och käka frukost nummer 2:). Sedan besökte vi butiken Spiti och vi inhandlade en Hampamatta, perfekt!
Vi mötte upp Maria och Lowe vid Åhlens och strosade runt i några butiker innan vi åt lunch.
Ett måste besökt gjordes till Dyrberg/Kern montern inne på Åhlens men de skyltade om...då får det bli ett besök nästa gång jag är i Stockholm. Vet redan nu om att jag har 5 dagar konferens inkl en shopping lördag bokad så det löser sig nog :)

Efter lunchen åkte Maria och Lowe till Gamla Stan för att titta på hästarna och besöka slottet. Jag och Fredrik tog oss till söder för att besöka en klädbutik jag hittat på nätet. Hade stora förhoppningar om att hitta massvis av kläder. Förhoppnigen gick i lås, nu är jag redo för jobbstart. Hittade ett par svarta kostymbyxor, en svart kostymkjol, två toppar och leggings. Billigt var det inte men nödvändigt.
Efter det slöt vi upp med M&L vid söderskrapan för en fika.

Fredrik var sedan sugen på att åka ut till Nacka för att se hur stort det nya shoppingcentrumet blivit. Ska tydligen vara stort. Jag var väl lite lätt tveksam men då säger han att Fossil butiken finns där, den enda som finns i Stockholm :) Sagt och gjort vi åkte dit.
Det blev lite mer shopping där och vi avslutade med sushi till middag.

Kom hem till Linköping vid 21 tiden. En helt perfekt torsdag mao.

Inga kommentarer: