onsdag, augusti 04, 2010

Semesterlugn

Vi tar det verkligen lugnt, det är det som är semester. Tanken var att vi skulle åka till Stockholm idag men jag hade en jobbig kväll/natt så vi skjuter på det tills imorgon. Igår satte Fredrik upp badrumsspegeln och gjorde klart det sista med ventilationstrumman och ljudet, nu är lilla badrummet klart. Ska kanske ta ett dopp någon kväll då.
Idag har jag börjat rensa ur garderoberna på kläder. Det jag inte använt på minst 2 år ryker, detsamma gäller skor och jackor. Drar med Fredrik i utrensningen också :)
Har redan fått ihop en svart sopsäck!
Nästa steg är att rensa ur bokhyllan i gästrummet så att jag kan flytta över de saker som står i lilla bokhyllan i Bs rum. Den bokhyllan ska nämligen kastas.
På sikt är det tänkt att vi byter rum, gästsängen flyttas över till Bs rum och nuvarande gästrum blir Pyrets.
Det är väl inte hela sanningen att allt slängs som inte använts på 2 år. Det finns vissa saker som inte går att slänga, såsom de stövlar jag köpte när jag var och hälsade på Anna M i London för himla massa år sedan. Anna vet du vilka jag menar? Kommer nog aldrig att få på mig dom igen men dessa stövlar går inte att slänga :) Redan när jag köpte dom var de tighta runt vaderna och kanske lite för höga klackar. Men sååå snygga skor, har använt dom rätt mycket ändå men nu var det massa år sedan sist. Kanske ska jag gå till en skomakare och se ifall de går att lästa ut.

1 kommentar:

Anna MK sa...

Ja, jag minns dem:) Du har rätt, de är snygga! Om de fortfarande är i bra skicka tycker jag defintivt att du ska kolla upp om de kan göra något åt dem. Är det bara lite stretching som behövs så finns det "manicker" som töjer ut skinnet:)

Hoppas ni kommer iväg till Stockholm.
Kram Anna