onsdag, november 03, 2010

Värdelös natt

Tror nog att den största omställningen för mig när det gäller att vara gravid är att jag sover så illa nu. Innan somnade jag inom 10 sekunder och vaknade strax innan väckarklockan ringde.
Har sovit dåligt ända sedan det inte gick att sova på mage och det börjar bli några månader nu. Natten till idag tog ändå priset.
Ok låt mig förklara. Att ligga på magen är omöjligt såklart, att ligga på rygg går heller inte för då börjar jag må illa. Har tidigare kunnat lega både på vänster och höger sidan men i natt var det omöjligt att ligga på vänster sida för då började det göra tokont i nedre delen av magen. Sådär ont att det knappt gick att ändra läge för värkens skull. Detta innebar att jag fick ligga på höger sida men efter ett tag fick jag ont i höger axel, vaknade av att jag hade ont där och då bytte jag såklart sida men värken kom tillbaka omgående. Var uppe och promenerade runt lite, gick på toa, drack vatten och funderade på ifall jag skulle hämta in solstolen för den går det ju att halvligga i. Hade många konstiga idéer inatt.
Att sova på soffan har jag provat och det är ännu värre än att ligga i sängen.

Håll nu tummar och tår att denna natt var en engångsföreteelse och att jag får sova som nätterna innan i fortsättningen.

2 kommentarer:

Maya sa...

Gumman - de e bara liiite kvar nu.. Håll it! Å visst håller jag tumme för att de bara var denna natt å att ni kan sova såå gott hos oss.. Men du kan ju vanka här oxå =)
KRAMAR å sov gott <3

Maya sa...

håll ut skulle de ju vara.. haha