söndag, november 14, 2010

Mail

Fick detta mail från en kollega i torsdags. Måste säga att det kunde lika gärna varit jag men än så länge är jag en glad coach utan böter :)

Hur tycker ni att vi ska göra?
Ska vi samla till en pott för fortkörningsböter, eller ska jag bara anmäla till min TFA (arbetsskada) att jag fått betongfot. TFA'n ersätter ju förlorad framtida inkomst och det känns som att jag gjort det ett par gånger nu och jag kan bara skylla på betongfoten och den kommer sig av allt för mycket bilkörning i tjänsten.
Är det någon som vet om betongfot ingår i arbetsskada? Alternativet är ju annars att vi har en pott där vi kan ta pengar till sånt här, bara vi kan redovisa mot kvitto/böteslapp.
Ett tredje alternativ är ju ifall man skriver den här blanketten "utanordning betalningsbeslut" Jag brukar använda den till fika till kontoren, kan det funka?
En ytterligare 2000 kr fattigare coach på vägen …..

Inga kommentarer: