söndag, november 14, 2010

Bra helg

Igår åkte vi en sväng till Norrköping för att bl a besöka Bauhaus. Vi inhandlade hyllsystem till tvättstugan. Vi hade kikat på IKEA innan men deras hyllplan var alldelens för djupa.Sedan blev det en sväng förbi MediaMarkt och spana lite på julklappar, inget inköp tyvärr.
Sedan hände det inte så mycket mer den lördagen. Vi slötittade på TV på kvällen, skönt.


Idag har vi däremot varit mycket mycket mer effektiva. Innan klockan slagit 12 hade jag bakat två plåtar kardemummabullar och en plåt saffransskorpor. Under tiden monterade Fredrik upp hyllsystemet, han målade det sista finliret uppe och avslutade med att skura golven.

Sedan bar det in till stan för en lunch, jag reklamerade mina nya skor som redan börjat gå sönder. Som tur var hade de inte samma sko kvar min storlek så jag fick byta mot ett par andra.

Vi hade fikagäster klockan 16 som precis lämnat oss, nu blir det middag och sedan viloläge.

Inga kommentarer: